|
זמן קריאה: 2 דק׳

ניהול נכסים ביעילות ובפשטות לבעלי נדל”ן שרוצים להגן ולשמור על נכסים

שני אנשים הולכם באתר בנייה

מבנים מהווים נכסים מצויינים, היכולים לספק הכנסה פסיבית לטווח ארוך. פיקוח קפדני ונכון על הנכס יוביל לשימורו והוא הכרחי למיצוי ההשקעה שלכם בו. ישנם אתגרים רבים בשגרת ניהול נכסים, אך שימוש בידע ובכלים הנכונים יבטיח לכם הצלחה.

בחרנו עבורכם מספר טיפים פשוטים אך חשובים והכרחיים בניהול ותחזוקת נכסים:

בחירת דיירים באופן קפדני

סינון נכון של דיירים פוטנציאליים הוא מרכיב חשוב בניהול נכסים. בסופו של דבר, הם אלה שיקבעו את אופן השימוש בנכס והשמירה עליו. תחום העיסוק ואופי העבודה של הדיירים משפיע במידה רבה, הן על השימוש בנכס והן על הבלאי בנכס. כדאי לודא מראש מהו אופן השימוש המיועד לנכס: האם ישמש כמבנה משרדי או כמפעל ייצור? האם יש לדייר כוונה להשתמש בציוד מכני הנדסי או במתקנים אחרים שיותקנו בנכס? אלה שאלות לדוגמא, מתוך מגוון שאלות,שכדאי לבעל הנכס לברר על מנת לבחור בדייר המתאים לנכס שלו.

עריכת חוזה מוצלח

חוזה מוצלח הוא בעל חשיבות עליונה בניהול נכסים נכון, משום שהוא מאפשר לבעל הנכס להגן על הנכס ולטפל בו. בחוזה יש לציין באופן ברור ובהיר מה מותר ומה אסור לדייר לעשות במסגרת השימוש בנכס. לבעל הנכס יש את הזכות להתיר או להגביל שינויים בנכס ולהציב תנאים וסייגים לגבי כל שינוי שהדייר מבקש לעשות. בחוזה בעל הנכס יכול להגדיר איזה ציוד ואילו כלים מותרים או אסורים לשימוש במתחם הנכס. על בעל הנכס לוודא שהדייר הבין היטב את התנאים והסייגים שהחוזה מציב בפניו, ובמיוחד את הפן המשפטי של החוזה. ניסוח הסכם להשכרת נכס עלול להיות מורכב וחייב להיות מדויק וברור, לכן מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מעו״ד.

בקרה ופיקוח באופן תדיר ושוטף בנכס

בקרה ופיקוח על מצב הנכס לעיתים תכופות הכרחיים לבחינת אופן השימוש בפועל של הדיירים בנכס. אמנם יש דיירים שישמרו על טיב הנכס בזמן השימוש בו, אך ישנם גם כאלו, שישתמשו בו באופן הרסני. כדאי לשים דגש על כמה אספקטים בהקשר הזה:

  • האם מתבצעים ניקיון ותחזוקה בקביעות ובצורה טובה?
  • האם נעשו במבנה שינויים שלא אושרו ועלולים להוות הפרת תנאי השימוש המצוינים בחוזה?
  • האם תחזוקת הנכס מתבצעת בהתאם למה שסוכם בחוזה?

על הדיירים מוטלת האחריות לשמור על הנכס במצב טוב, וכדאי שסעיף זה יופיע בחוזה השכירות.

כאמור, אלו הם טיפים פשוטים שיסייעו לכם לנהל את הנכס שלכם באופן טוב יותר. במקרים רבים ניהול הנכס מורכב יותר והוא מצריך קבלת עזרה מקצועית בנושא תחזוקה, פיקוח, ביצוע תיקונים ועוד. השירות המהיר והמקצועי שלנו עומד לרשותכם. נשמח להסיר מכם דאגות ולהבטיח שמירה והגנה על הנכס שלכם באיזור תל אביב, מודיעין וירושלים.

צרו עמנו קשר עוד היום, ונשמח לספר לכם על מגוון השירותים שאנו מציעים.



כתבות אחרונות

כלל הכתבות